Запитання і завдання 1. У чому полягає принципова відмінність поезії Некрасова від творчості поетів-попередників? Які нові мотиви Некрасов уперше вво-.дить у літературу? 2. «Я не поет, а громадянин», - сказав поет-декабрист К. Рилєєв, протиставляючи «мистецтву» свої «живі почуття». Якого розвитку набула ця теза в ліриці Некрасова? 3. Чому Некрасов назвав свою музу «нелагідною і нелюбимою»? 4. У яких творах Некрасова найбільш яскраво і широко зображений народний характер? Які риси цього характеру ви можете назвати? 5. Які мотиви та образи поезії Некрасова зустрічаються в українській літературі? В яких творах? 6. Розкрийте смисл протиставлення «столиць» (Москви та Петербурга) і «глибини Росії» у вірші «В столицях шум, гримлять вітії...». Чому, на вашу думку, вправних промовців, красномовних ораторів поет називає архаїчним словом «вітії»? 7. Як ви розумієте назву вірша Некрасова «Зелений Шум»? Чи можна застосувати до різних явищ природи та людського життя (до яких саме?) аналогічні метафори: «червоний шум», «чорний шум», «рожевий шум», «сірий шум» тощо? Теми творів і рефератів 1. Значення мотиву дороги, шляху в поезії М. Некрасова. 2. Тема жіночої долі у творчості М. Некрасова. 3. Галерея народних типів, створених М. Некрасовим. 4. Моє ставлення до так званої «громадянської» лірики (у зв'язку з поняттям «некрасовської традиції»). Запитання і завдання для учнів класів філологічного профілю 1. Лірика, епос, драма... Пригадайте найприкметніші ознаки кожного з трьох родів художньої літератури. Чи можна сказати, що лірика - це поезія, епос - це проза, а драма - це твори для театру? Поміркуйте: які ліричні, епічні, драматичні форми художнього мислення та відповідні виражальні засоби притаманні поезії Некрасова? 2. Порівняйте «панаєвський» цикл Некрасова з «денисьєвським» циклом Тютчева. Якими рисами визначаються образи ліричних героїнь обох циклів? 3. Зробіть мовностилістичний аналіз вірша «Трійка» (переклад М. Те-рещенка). Порівняйте текст з оригіналом. Теми творів і рефератів для учнів класів філологічного профілю 1. Мовні засоби створення образу оповідача у «рольовій» ліриці М. Некрасова. 2. Історико-біографічний коментар до вірша «На смерть Шевченка» (час написання твору; політичні та світоглядні засади автора; осмислення М. Некрасовим фактів біографії Т. Шевченка).
|