5. Охарактеризуйте образ Емми Боварі. Чи є його риси суперечливими? 6. Як пародіюється тривіалізована романтика в романі «Пані Боварі»? Наведіть характерні приклади. Теми творів і рефератів 1. Втілення «Об'єктивного методу» Г. Флобера в романі «Пані Боварі». 2. Своєрідність психологізму в романі Г. Флобера «Пані Боварі». Запитання і завдання для учнів класів філологічного профілю 1. Чим замінив Флобер докладні описи у своєму романі? Покажіть відмінність між описом і показом. 2. Живописність стилю у романі. Які паралелі з тогочасного французького живопису можна навести? Теми творів і рефератів для учнів класів філологічного профілю 1. Що таке невласне пряма мова і як користується нею Г. Флобер? 2. Свідоме і безсвідоме у вчинках і психології пані Боварі. Історичний роман «Саламбо» (1862) був наступним твором Флобера, що вийшов друком 1863 р. Якоюсь мірою цей роман був втечею письменника від міщанської сучасності в глибину віків, у III ст. до н. е. Разом із тим у цьому зверненні до історичного сюжету з глибини віків шукав вихід його неподоланий романтизм, можливо, й неусвідомле-ний самим письменником. Там його вабили сильні й цілісні характери, палкі пристрасті, потужна динаміка і яскраві барви, занурені у світ загадкової давньосхідної культури, оповитої містичною таємничістю. Варто зазначити, що на відміну від більшості романтиків, які облюбували в минулому середньовіччя, а деякі античність, Флобер захоплювався стародавнім Близьким Сходом. Дія роману «Саламбо», над яким Флобер працював чотири роки, відбувається в стародавньому Карфагені, заснованому вихідцями з Фінікії, між першою і другою Пунічними війнами, тобто війнами цієї купецької республіки з Римом. В основі історичного сюжету роману - повстання вояків-найманців, яких карфагенські купці ошукали й не виплатили належну їм винагороду. Тут головним джерелом для письменника послужила книга давньоримського історика Полібія, в якій досить докладно описане це повстання і його жорстоке придушення. Цей твір Флобера був історичним романом нового типу, що поривав з моделлю жанру, яка була витворена Вальтером Скоттом і домінувала в європейських літературах першої половини XIX ст. У французькій літературі ще в 30-40-і роки цей тип роману з історичного перетворився, власне, в пригодницький роман, розрахований на невибагливого читача (такими, зокрема, були численні романи О. Дюма-батька). Флобер ставив перед собою завдання створити історичний роман нового типу, який він називав «натуралістичним», що засновується на відкриттях та методах сучасної науки, і не тільки історичної, на ґрунтовному вивченні минулого і прагне до його достовірного відтворення. Однак у творі він відступав від цих «наукових» принципів і давав волю своїй уяві та інтуїції.
|