Переглянути всі підручники
<< < 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 > >>

 

описи побуту й звичаїв епохи, значна увага приділяється другорядним і фоновим персонажам, дія втрачає стрімку динамічність, а головний герой - політ уяви й пристрасність почуттів, напруження внутрішнього життя, яке не є в цьому романі сюжетно-тематичною домінантою. Не позбавлена сенсу думка, що оповідний стиль цього роману наближається до нарації бальзаківської прози і багато що переймає від неї.

Гадаємо, що зазначеними моментами пояснюється повільність роботи Стендаля над романом, численні виправлення, скорочення і доповнення в чорнових варіантах, переробки й викреслення цілих розділів. Роман лишився незавершеним, із запланованих трьох частин були написані перша й друга. Очевидно, письменник не знав, куди далі вести героя в пошуках ніші, яку можна було б знайти для нього в сучасному світі.

Запитання і завдання

1. Як витлумачується символіка кольорів у заголовку роману «Червоне і чорне»?

2. До якого жанрового різновиду роману належить цей твір: соціального роману, соціально-психологічного чи психологічного роману? Як інтегруються в ньому ці різновиди?

3. Чи вписується головний герой роману Жульєн Сорель у конфлікт аристократії і буржуазії? Чи він перебуває в конфлікті з усім суспільством?

4. Чому Жульєн зберігає медальйон із портретом Наполеоне?

5. У чому полягає мета героя і якими засобами він прагнув її досягти? Чому все це обертається боротьбою із самим собою?

6. Чи був напружений драматичний сюжет роману самоціллю для автора? Яким завданням він підпорядковується?

Теми творів і рефератів

1. «Червоне і чорне» Фредеріка Стендаля як соціально-психологічний роман.

2. Самотність Жульєна «у стані ворогів».

Запитання і завдання для учнів класів філологічного профілю

1. Стендаль відніс Жульєна Сореля до романтиків. Обґрунтуйте цей підхід автора до його героя.

2. Як принцип Стендаля «роман твориться дією» пов'язаний з характером і життєвою ситуацією героя?

3. Як позначається цей же принцип на мові твору і його синтаксисі?

Теми творів і рефератів для учнів класів філологічного профілю

1. Особливості психологізму роману «Червоне і чорне» і його художнього вираження.

2. Зіставна (порівняльна) характеристика жіночих образів роману (мадам де Реналь і Матильда).

 

Переглянути всі підручники
<< < 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 > >>
Hosted by uCoz