Переглянути всі підручники
<< < 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 > >>

 

«Нічим особливим не прикметна» Анна Сергіївна, незрозуміло чому покохавши Гурова і непоясненно чому потрібна йому, замінила йому весь світ, - один з найпрекрасніших і хвилюючих персонажів у літературі, а оповідання «Дама з собачкою» справедливо вважається шедевром, хоча що в ньому таке відбувається? Та нічого, крім дива... Таємниця в тій метаморфозі, в тому перетворенні, в тому незрозумілому й безпричинному, що сталося з героями, і особливо те, що Чехов цю таїну також не описує. Він не може її описати, не в змозі, як не здатний, не спроможний жоден із найгеніальніщих письменників. Бо це Диво, це вище за будь-яке розуміння і описати його не можна».

Загальний розгляд трьох чеховських оповідань мав на меті показати своєрідність новелістики письменника, глибину її змісту; емоційну силу й етичну наснагу, новаторство художньої манери, стилю, які досить повно виявилися у цих характерних для Чехова творах малої прози. Про оригінальну драматургію Чехова йтиметься далі у присвяченому їй окремому розділі.

Запитання і завдання

1. Якими були головні віхи життя А. Чехова?

2. У чому полягає морально-етичний сенс висловлювання А. Чехова про те, що людина «має по краплині вичавлювати із себе раба»?

3. Розкажіть про особливості ранніх гумористичних оповідань А. Чехова.

4. Яку роль відіграють діалог та полілог у ранніх творах письменника? Якими є мовні характеристики їхніх персонажів?

5. Чим А. Чехов викликає такий глибокий духовний, емоційний вплив на читача при лаконізмі оповіді й жорсткому відборі деталей?

6. Які головні теми оповідання «Ротшильдова скрипка»?

7. Схарактеризуйте образи Якова Іванова, його дружини, Ротшильда.

8. Як розкриває А. Чехов роль музики в житті персонажів оповідання?

9. У чому полягає трагедія Якова?

10. Як змальовує А. Чехов образ учителя Бєликова?

11. Чому цей людський тип такий страшний? Чому прізвисько Бєликова стало загальним?

12. Хто в оповіданні протистоїть своєю людською вдачею похмурому вчителеві? В чому полягає контрастне зіставлення брата та сестри Коваленків і Бєликова?

13. Розкажіть про еволюцію Гурова під впливом великого кохання.

14. Що привабило Гурова в Анні Сергіївні?

15. Яка функція пейзажів у «Дамі з собачкою»?

16. Як розуміє автор «Дами з собачкою» значення кохання для людини?

Теми творів і рефератів

1. Засоби (образні, мовні) створення настрою в оповіданнях А. Чехова.

2. Зображення життя жінок різних соціальних верств у чеховській новелістиці.

3. Основні риси стилю А. Чехова-прозаїка.

4. Суспільно-філософський зміст оповідання «Людина в футлярі».

 

Переглянути всі підручники
<< < 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 > >>
Hosted by uCoz